ES žemės ūkio produktų reklamos didinimas – vidutinio laikotarpio atsakas į Rusijos embargą

Rugsėjo 3 d. Europos Komisija patvirtino ketinimą skirti papildomus 30 mln. eurų iš ES biudžeto  BŽŪP reklamos programoms pradedant nuo 2015 metų, tai bus papildoma suma prie 60 mln. eurų jau numatytų metiniame BŽŪP biudžete. Kadangi šios schemos yra bendrai finansuojamos, šis pokytis turėtų reikšti papildomus 60 mln. eurų reklamos priemonėms. Reklaminės programos -papildomos pastangos sušvelninti Rusijos embargo padarinius ES žemės ūkio produktams, ir jos turėtų būti patvirtintos šių metų rugsėjo mėnesio pabaigoje.

Patvirtindamas šį sprendimą, ES žemės ūkio ir kaimo plėtros komisaras Dacianas Čiološas teigė: „Reklaminės programos yra vienas iš BŽŪP instrumentų, kuris gali būti panaudotas vidutiniu laikotarpiu, siekiant susidoroti su sunkumais, iškilusiais rinkoje. Rusijai paskelbus embargą sudėtingoje situacijoje atsidūrė kelių žemės ūkio šakų ūkininkai, tad reikalinga pagalba ieškant naujų rinkų Europos Sąjungoje ir už jos ribų. Šios dienos pakeitimai reiškia, kad 60 mln. eurų iš ES biudžeto gali būti skiriami reklamos projektams, priimtiems iki šio mėnesio pabaigos. Kadangi tai yra bendrai finansuojama programa, tiek pat prisidedant pačioms reklamos organizacijoms, o tai reikštų, kad schemų vertė bus mažiausiai 120 mln. eurų ir jos galėtų pradėti veikti jau 2015 metais. Labai skatinu žemės ūkio organizacijas pasinaudoti šia galimybe ir ateinančią savaitę pristatyti ambicingas reklamines schemas“.

Ši priemonė papildo išskirtinių rinkos rėmimo priemonių sąrašą: jau skirtą paramą persikams ir nektarinams (33 mln. eurų) bei kitiems greitai gendantiems vaisiams ir daržovėms (125 mln. eurų) ir šią savaitę aktyvuotas privataus sviesto, nugriebto pieno miltelių ir sūrio saugojimo schemas.

Kasmet ES numato skirti 60 mln. eurų reklaminių programų bendram finansavimui per du etapus: iki 30 mln. eurų suteikiant programoms per pirmąjį etapą ir likusią sumą skiriant antrajame etape. Organizacijos savo reklamines programas šalims narėms gali pateikti iki rugsėjo pabaigos ir vasario mėnesio pabaigos. Šalys narės tuomet pateikia pasirinktas programas Europos Komisijos vertinimui. Šios dienos pranešimas reiškia, kad iki 60 mln. eurų bus skirta programoms jau šį mėnesį pateikiamoms šalims narėms.

ES finansuoja iki 50 proc. reklamos priemonių išlaidų (iki 60 proc. programoms reklamuojančioms vaikų vaisių ir daržovių vartojimą), likusią dalį padengia profesionalios arba tarpšakinės organizacijos, kurios pasiūlo programas, ir/arba susijusios šalys narės. Šios dienos sprendimas skirti papildomus 30 mln. eurų iš ES biudžeto reikš, kad realybėje apie 60 mln. eurų daugiau bus investuojama į ES reklamos schemas nei anksčiau numatyta. Komisija suteiks prioritetą schemoms reklamuojančioms tuos produktus, kurie kitu atveju būtų eksportuojami į Rusiją.

Pranešimą spaudai pagal Europos Komisijos informaciją parengė Giedrė Kojalienė

Spausdinti straipsnį Spausdinti straipsnį